Thursday, September 29, 2016

Idea Guest Book!




Assalamualaikum kalian semua. Semoga semua dalam keadaan sihat walafiat hendaknya.



This coming weekend adalah wedding cousin kepada husband saya.
Exited Mak Mertua saya menggubah hantaran.. memang kesukaan dia buat gubahan.
Wedding saya dulu pun dia banyak buat.


Jadi saya adjust Photobooth la macam biasa.
Ikutkan macam-macam nak buat tapi kene ada perancangan awal la so dok la google contoh-contoh guestbook kat internet ni. Tengok punya tengok alahaii napelaa saya tak buat camni dulu!!


lagi simple..



contoh box ni.
cari kat Daiso, dan beli paper namecard tu. ok gak kan.
Ok, boleh buat la gini untuk next order. hahaha




Ni pun ok. 

 





Just kene susun envelope tu je. kalau saya boleh buat saya buat kat mounting board.
tapi kalau untuk stand tu saya takde laa.. kalau kat envelope tampal kat mounting board tu saya boleh la buat nya.






Ni pun easy.
simple.. and jimat space nak simpan.
cuma kene ada balang kaca tu la..

kalau buat ni takkan saya nak post balang kaca ni kot?
If area Melaka boleh COD je. kene pusing cari balang ni la nampaknya. hahaha






Yang ni pun semart. tapi rajin ke tetamu tu nak ikat bagai? hahahah
paper ni boleh cari.







Guestbook macamni saya boleh buat inshaAllah just print pages dalam dan beli files berlubang je.
Untuk cover pun boleh print tampal je luar.

Jimat la kan






Hallahh
macamni pun nape la tak terfikir dek akal dulu.
Boleh print design card tu dengan design sendiri lipat dua tampal.
so tetamu leh tulis kat card tu. hoo..
boleh ni boleh..
Cari guestbook yang da siap je. just deco belah dalam buku je.






Ni pun, kene cari paper card bentuk love. kalau dalam gambar ni guna kayu.
yang ni kene tempah la tempat lain.. mahal kot gini.
cari ready made je kalau jumpa.. pastu letak dalam bakul ke kotak cantik ke.







Ni simple.
kalau ada orang nak order, saya cuma perlu cari card dan buat design untuk tampal kat balang kaca tu je. Dan juga signage B5 or A4 size.


Contoh Guestbook masa saya kahwin dulu.




Saya design sendiri dan printing oleh kawan saya. Belangkas Art.. (klik on the name to view theirs facebook)


Meja guestbook separa siap



Sebelum nak buh segala mak nenek atas meja tu, saya guna background kertas balut hadiah untuk amek gambo. hihihi
gambar selepas hilang lak laa..
yang flag gantung kat meja tu pun saya bleh buatkan..


Doa-doakan saya dapat beli printer. Printer dulu jahannam suda. hahaha
Harga pun kene tengok cost berapa.. ok kalau nak tengok banyak lagi artwork dan product saya boleh singgah sini ye.


https://www.facebook.com/HMYPaperprops/

atau

WWW.LENSAHAYATI.COM

thanks for reading.


Bookmark and Share

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Nineteen Eight Seven 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis